Alufelgi |
|
AlufelgiStopy metali lekkich wykorzystywane do produkcji felg dają piękne rezultaty. Felgi aluminiowa to podstawowy element wyposażenie stuningowanego auta. Gustownie zmieniają wygląd samochodu i są w tym niezastąpione. Ilość rodzajów alufelg na rynku pozwala na montowanie takich, które odpowiadają wielkością swoim seryjnym odpowiednikom, jak i większych. Alufelgi nie wymagają dobrania niskoprofilowych opon, jednakże jest to powszechna praktyka. Felgi jednoczęściowe stylizuje się czasami na te prestiżowe - czyli skręcane. Nie trzeba być znawcą, żeby po bliższym przypatrzeniu się zobaczyć różnicę między prawdziwym łebkiem śrubki a łebkiem, będącym tylko elementem stylistycznym. No cóż - każdy chciałby dołączyć do elitarnego klubu posiadaczy skręcanych felg. Nie można jednak odbierać jednoczęściowym felgom aluminiowym ich uroku. Zanim modne staną się felgi magnezowe, trzeba będzie montować aluminiowe. Zresztą te 14-calowe spisują się całkiem dobrze. Zdecydowanie lepiej pokonuje się wtedy zakręty niż na zwykłych i szarych stalowych felgach. Auto płynnie prowadzi się na trasie i bez efektu bujania można szybko i sprawnie zmieniać pasy. Przy szerokich oponach zwiększa się jednak opór i auto traci trochę przyspieszenia i zwiększa zużycie paliwa nawet o dwie szklanki na 100 km. Opony 195/50 na 15-calowych felgach stawiają jeszcze większy opór i jeszcze trudniej jest zapiszczeć na jedynce. W zamian zdecydowanie lepiej auto wchodzi w zakręty. Doznania bardzo przyjemne - ale tylko na trasie, ponieważ w mieście dziury i wyboje zniechęcają. Źródło:www.tuning.host.sk Felgi DAYTON |